MINI gör Almedalspremiär med Twitterkampanj

MINI lanserar twitterkampanjen #MINIFIXAR inför årets Almedalsvecka. #MINIFIXAR kommer att vara en kampanj på hjul som löser Almedalsbesökarna praktiska problem. Bakom kampanjen för MINI står Progress PR.

Kampanjen har tagit sin utgångspunkt i att det alltid uppstår praktiska problem i Almedalen som skapar stress för deltagarna. MINI vill genom kampanjen vara en vän som ställer upp och gör livet lite enklare under årets stressigaste vecka.

Kampanjen har bilar och problemlösare på plats dygnet runt som kan ordna den tunga dryckestransporten till minglet eller ordna fram en seminariedeltagare när någon plötsligt hoppat av. Inget uppdrag är för litet eller stort. Problemlösarna i kampanjen är hämtade från Berghs School of Communication.

– MINI har en tradition av kampanjer som skiljer sig från övriga biltillverkare och vi vill erbjuda Almedalsbesökarna en användbar tjänst som underlättar vistelsen i Almedalen. Det ska bli intressant att pröva ett helt nytt koncept på en för oss ny arena, säger Jens Reichert marknadschef på MINI Northern Europe.

– Vi har sett att den digitala mognaden är hög i Almedalen – vilket är en förutsättning för denna typ av kampanjer. Samtidigt har Almedalen en god tradition av hjälpsamhet och det bygger kampanjen vidare på, säger Jens Reichert.

Kampanjen är digital med Twitter som nav men tas ut fysiskt och bygger på att #MINIFIXAR identifierar människors problem och levererar en lösning. Den som vill ha hjälp med ett problem kan också tagga sin tweet med #MINIFIXAR eller tweeta @minifixar.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *