Starka på journalistik och tidningsmakeri

Fiberjätten IP-Only fortsätter att satsa på redaktionella format.

Efter fjolårets succé med en egen tidning i tabloidformat görs nu flera nya produktioner, bland annat ett magasin – samtliga ihop med Progress PR.

– Det är roligt att kunder tycker om den gedigna känslan i redaktionellt material, säger Robbin Grönstedt, VD på Progress PR. Genom att vi är starka på högkvalitativt journalistiskt material och tidningsmakeri har vi kunnat bredda vårt erbjudande ytterligare.

IP-Only vill använda det raka journalistiska tilltalet i kombination med berättelser från människors vardag.

– För flera av våra kunder är det viktigt att skildra alla olika delar av landet. Tidningsformatet erbjuder den möjligheten samtidigt som det är skönt att bläddra i en väl genomarbetad produkt, säger Robbin Grönstedt.

En kundsatsning på tidningsformatet ställer krav på hela produktionskedjan.

– Både vi och kunderna är kräsna och vill ha kvalitet i allt från intervjuer till tryck, säger Robbin Grönstedt.
För form och produktion av den nya satsningen står Turbin. Den tidning som nu lanseras i Almedalen heter Smart Fiberland.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *